زیبایی پزشکی

محصولات پاکسازی پوست

محصولات پاکسازی پوست

پاک کننده صورت چیست؟

تمیز کردن صورت باید بخشی جدایی ناپذیر از روتین مراقبت از پوست شما باشد. پاکسازی به حذف چربی اضافی، آرایش، عرق، کثیفی و سلول های مرده پوست از روی پوست شما کمک می کند. پوست شما را شاداب می کند و به پوست شما فرصت نفس کشیدن می دهد. همچنین یک زیرسازی تمیز برای استفاده از محصولاتی مانند مرطوب کننده صورت یا آرایش ایجاد می کند. افراد مختلف انواع پوست متفاوتی دارند – و آن انواع پوست نیازهای متفاوتی دارند. اگر مطمئن نیستید که پوستتان هنگام پاکسازی به چه چیزی نیاز دارد، می‌توانیم مروری بر انواع مختلف پاک‌کننده‌های صورت و شستشوی صورت در بازار مراقبت از پوست ارائه کنیم. در اینجا نحوه بهترین تمیز کردن صورت خود را بیابید.

به عبارت ساده، محصولات پاکسازی پوست برای تمیز کردن پوست ما فرموله شده اند. دکتر دایان مادفس، متخصص پوست گارنیر، می گوید: «پاک کننده ها محصولاتی هستند که ما برای از بین بردن تجمع معمولی کثیفی و روغن، آرایش، کرم ضد آفتاب، بقایای آلودگی و سلول های مرده پوست استفاده می کنیم. آنها به باز کردن منافذ و لایه برداری سلول های بالای پوست کمک می کنند. نقش اصلی آنها تمیز کردن پوست ما بدون کندن لایه بالایی است.

 

چگونه روتین مراقبت از پوست خود را ایجاد کنید

اگر به دنبال حفظ یک رژیم مناسب مراقبت از پوست هستید، باید آن را به طور منظم دنبال کنید. برخی از اهدافی که می توانید تعیین کنید عبارتند از:

  • پوست خود را به طور منظم با استفاده از بیشتر آن ها هم در صبح و هم در شب آبرسانی کنید. کرم های شبی که استفاده می کنید باید با نوع و وضعیت پوست شما مناسب باشند.
  • همیشه از لوسیون ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید. این کار از پوست در برابر اشعه مضر UV همراه با سایر آلودگی ها محافظت می کند.
  • صبح یکبار در شب پوست خود را به طور مرتب تمیز کنید.
  • بسته به نیاز و شرایط پوستی فعال را به صورت تک محصولی یا ترکیبی استفاده کنید.
  • هر کرمی که استفاده می کنید باید برای تمرین منظم تحت آزمایش پچ قرار گرفته و از درماتیت تماسی اجتناب کنید.

 

اگر مشکل مرتبط با آکنه یا هر بیماری پوستی خاصی دارید، می توانید اهداف پوستی خاصی را برای پیگیری منظم تعیین کنید. همه این اهداف می توانند نیازهای شما را بهبود بخشند اما به صورت آهسته تر. اما با تمرین منظم، هر کسی می تواند پوست خود را بهبود بخشد و زیبا به نظر برسد.

روتین مراقبت از پوست

رژیم مراقبت از پوست AM و PM به رژیم مراقبت از پوست صبح و شب اشاره دارد. تفاوت اصلی بین این رژیم بکسل این است که روتین صبحگاهی بر محافظت از پوست شما در برابر تشعشعات مضر، گرد و غبار و آلودگی تمرکز دارد. هدف آنها ایجاد شادابی پوست است. رژیم PM یا مراقبت شبانه روی آبرسانی به پوست از طریق مرطوب کننده ها، سرم ها و کرم های شب متمرکز است. لوسیون ضد آفتاب بخشی از روتین صبحگاهی است. تکنیک CTM )پاکسازی، تقویت کننده، مرطوب کننده) باید در هر دو روال برای داشتن پوستی شفاف و شاداب گنجانده شود.

تمام این بیماری های پوستی را می توان با استفاده از مواد مختلفی مانند ویتامین ها و ویتامین ها درمان کرد. بنابراین پس از تعیین نوع و وضعیت پوست خود، می توانید یک رژیم مراقبت از پوست مناسب تنظیم کنید. یک هدف مراقبت از پوست تعیین کنید و یک رژیم در اطراف آن ایجاد کنید.

پاک کننده های صورت به اشکال مختلفی وجود دارند، و انتخاب بهترین پاک کننده برای نوع پوست و سبک زندگی شما مفید است. دکتر مادفس می گوید: پاک کننده می تواند هر چیزی باشد، از “آب های میسلار، ژل های کف کننده، کرم ها، مومیایی ها، روغن ها تا دستمال مرطوب”.

چگونه و چند بار باید صورت خود را بشویید؟

برای داشتن نوع تمیز کردن مناسب، مهم است که پاک کننده صورت مناسب با نوع پوست خود را پیدا کنید. سازگاری و روش های استفاده از یک پاک کننده می تواند بسیار متفاوت باشد. می توانید هر چیزی از پاک کننده های آب مانند تا پاک کننده های کرمی متراکم پیدا کنید. برخی از پاک کننده ها نیاز به شستشو دارند در حالی که برخی دیگر را می توان تنها با یک پد پنبه ای استفاده کرد.

پاکسازی باید دو بار در روز انجام شود – یک بار در صبح و یک بار در عصر.

3 نوع پاک کننده صورت

پاک کننده های ژل: این یک پاک کننده صورت با قوام ژل مانند است. بسیاری از این ها دارای خواص پاک کنندگی عمیق و لایه برداری هستند و برای پوست های چرب و مستعد آکنه ایده آل هستند.

کرم های پاک کننده: کرم های پاک کننده معمولا غلیظ تر هستند و می توانند بسیار مرطوب کننده باشند. آنها پوست شما را بدون از بین بردن هیچ یک از روغن های طبیعی پاک می کنند و برای افرادی که پوست خشک یا حساس دارند عالی است.

پاک کننده های فوم: این محصولات مراقبت از پوست سبک وزن زمانی که از یک بسته پمپ پخش می شوند، کف کف آلود ایجاد می کنند. آنها چربی اضافی را به همان اندازه پاک کننده های ژل پاک می کنند و برای پوست های مختلط عالی هستند.

پاک کننده های صورت چگونه کار می کنند؟

محصولات پاکسازی پوست و پاک کننده های صورت  حاوی مواد شوینده ای به نام «سورفکتانت» هستند که مواد و ذرات ناخواسته را از بیرونی ترین لایه پوست پاک می کنند. این سورفکتانت‌ها که از نظر قدرت و اثربخشی بسته به محصول مراقبت از پوست شما متفاوت است، با جذب روغن، آرایش، کثیفی و مواد زائد کار می‌کنند تا راحت‌تر شسته شوند.

پاک کننده های پیشرفته صورت

  • پاک کننده های معمولی صورت، باکتری ها، مواد زائد و چربی اضافی را از بین می برند. با این حال، تعدادی از پاک کننده ها برای رفع مشکلات پوستی رایج، مانند آکنه، با مواد اضافی تلاش بیشتری می کنند.
  • پاک کننده های آکنه: برخی از پاک کننده های پوست مستعد آکنه به سادگی فاقد مواد و روغن های تحریک کننده هستند. با این حال، سایرین، از جمله درمان‌های خانگی آکنه، با موادی مانند بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک سروکار دارند تا ظاهر پوست شما را بهبود بخشند.
  • پاک کننده های لایه بردار: گاهی اوقات ذرات ریز به پاک کننده های صورت اضافه می شوند تا به طور مکانیکی سلول های مرده پوست را از بین ببرند. اینها برای استفاده 1 تا 2 بار در هفته ایده آل هستند و باید از استفاده بیش از حد آن اجتناب کنید زیرا می تواند پوست شما را خشک کند.

 

مزایای استفاده منظم از پاک کننده صورت

1.پاک کننده ها به پاک کردن آلودگی، چربی و آرایش از روی پوست شما کمک می کنند.

محصولات پاکسازی پوست و پاک کننده ها بخش مهمی از هر روتین مراقبت از پوست هستند. آنها به حذف آلودگی، چربی و آرایش از روی پوست شما کمک می کنند و به آن احساس تمیزی و طراوت می دهند. پاک کننده ها فرمول های مختلفی دارند، از فوم گرفته تا ژل و کرم. یکی را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما مناسب است – اگر پوست خشکی دارید، به دنبال یک پاک کننده آبرسان باشید. اگر پوست چرب دارید، به دنبال یک فرمول پاک کننده عمیق باشید.

2. پاک کننده ها می توانند به باز کردن منافذ پوست و جلوگیری از آکنه کمک کنند.

 

آکنه یک بیماری شایع پوستی است که منافذ پوست با چربی و باکتری مسدود می شود. پاک کننده ها می توانند با از بین بردن کثیفی، چربی و سایر ناخالصی ها از پوست به باز کردن منافذ و جلوگیری از آکنه کمک کنند. پاک کننده های حاوی بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک می توانند به ویژه در درمان و پیشگیری از آکنه موثر باشند.

 

3. پاک کننده ها می توانند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کنند.

محصولات پاکسازی پوست و پاک کننده هایی که حاوی دانه های لایه بردار هستند نیز می توانند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کنند. این دانه‌ها با از بین بردن سلول‌های مرده پوست کار می‌کنند و پوست روشن‌تر و صاف‌تر زیر آن را نشان می‌دهند. علاوه بر این، پاک کننده های حاوی آنتی اکسیدان می توانند به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کنند. در نتیجه، استفاده از یک پاک کننده متناسب با نیازهای خاص مراقبت از پوست شما می تواند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کند.

4. پاک کننده ها می توانند به روشن شدن پوست شما کمک کنند.

محصولات پاکسازی پوست و پاک‌کننده‌ها همچنین می‌توانند با از بین بردن سلول‌های مرده پوست و آشکار کردن پوست سالم زیر، به روشن‌تر شدن پوست شما کمک کنند. اگر به دنبال پاک‌کننده‌ای هستید که پوست شما را درخشان کند، به دنبال پاک‌کننده‌ای باشید که حاوی موادی مانند اسید گلیکولیک یا ویتامین C باشد. این مواد می‌توانند به روشن‌تر شدن پوست و یکدست‌تر کردن چهره کمک کنند. پاک کننده ها بخش مهمی از هر روتین مراقبت از پوست هستند، بنابراین حتماً یکی را انتخاب کنید که نیازهای خاص شما را برآورده کند.

 

5. پاک کننده ها می توانند به یکدست شدن رنگ پوست شما کمک کنند.

اگر نگران رنگ ناهموار پوست هستید، ممکن است از پاک کننده ای استفاده کنید که برای صاف کردن پوست شما طراحی شده است. پاک کننده ها می توانند به حذف سلول های مرده پوست، آلودگی و چربی از سطح پوست شما کمک کنند. این می تواند به روشن شدن پوست شما کمک کند و پوست شما را درخشان تر نشان دهد. علاوه بر این، استفاده از یک پاک کننده می تواند به باز کردن منافذ پوست و جلوگیری از ایجاد جوش کمک کند، که همچنین می تواند منجر به ناهمواری رنگ پوست شود. برای پیدا کردن یک پاک کننده مناسب برای شما، با یک متخصص پوست یا متخصص مراقبت از پوست مشورت کنید. آنها می توانند محصولی را پیشنهاد کنند که متناسب با نیازهای فردی شما باشد.

6. پاک کننده ها می توانند به آبرسانی پوست شما کمک کنند.

پاک کننده های پوست چرب یا مستعد آکنه اغلب حاوی مواد لایه بردار هستند که به از بین بردن سلول های مرده پوست و باز کردن منافذ کمک می کنند. به طور کلی، مهم است که پاک کننده ای را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد. اگر پوست خشک یا حساسی دارید، به دنبال پاک کننده ای باشید که برای آن نوع پوست ها طراحی شده است.

 

7. پاک کننده ها می توانند به کاهش قرمزی و التهاب کمک کنند.

پاک کننده ها و محصولات پاکسازی پوست می توانند با از بین بردن کثیفی، مواد زائد و آرایش از روی پوست به کاهش قرمزی و التهاب کمک کنند. به دنبال پاک کننده هایی باشید که حاوی آلوئه ورا، بابونه و چای سبز هستند تا به تسکین پوست کمک کنند. از پاک کننده های حاوی مواد شیمیایی یا عطرهای خشن خودداری کنید، زیرا این مواد می توانند پوست را بیشتر تحریک کنند.

اگر پوست حساسی دارید، مهم است که پاک کننده ملایم تری انتخاب کنید. به دنبال محصولی باشید که برچسب “بدون عطر” یا “کم حساسیت زا” دارد. همچنین ممکن است بخواهید به دنبال پاک کننده ای باشید که حاوی سرامید یا گلیسیرین باشد که می تواند به جذب رطوبت به پوست و محافظت از سد پوستی کمک کند.

 

8. پاک کننده ها می توانند به آرامش و تسکین پوست شما کمک کنند.

محصولات پاکسازی پوست و پاک کننده ها می توانند به آرام کردن و تسکین پوست شما کمک کنند و همچنین هرگونه آلودگی، چربی یا آرایشی را که ممکن است وجود داشته باشد پاک کنند. این می تواند به پوست شما احساس طراوت بدهد و تضمین می کند که می تواند مزایای محصولات مراقبت از پوست بعدی را که استفاده می کنید جذب کند. اگر پوست حساسی دارید، مهم است که یک پاک کننده ملایم انتخاب کنید که پوست شما را تحریک نکند.

 

9. پاک کننده ها می توانند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند.

اکثر مردم به پاک کننده هایی فکر می کنند تا آلودگی، آرایش و سایر مواد ناخواسته روی پوست خود را از بین ببرند. با این حال، آیا می دانستید که آنها همچنین می توانند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند؟

محصولات پاکسازی پوست و پاک کننده ها با حذف باکتری ها و سایر ناخالصی ها از پوست عمل می کنند. این باعث می شود پوست شما سالم و عاری از عفونت باشد. علاوه بر این، به حذف هر گونه سموم مضری که ممکن است در طول زمان ایجاد شده باشد نیز کمک می کند.

استفاده از پاک کننده ها و محصولات پاکسازی پوست می تواند به حفظ بهترین عملکرد سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. تمیز و سالم نگه داشتن پوست باعث می شود کمتر بیمار شوید یا دچار عفونت شوید. استفاده از یک پاک کننده با کیفیت خوب می تواند به اندازه مراقبت از رژیم غذایی و ورزش کافی مهم باشد. بنابراین دفعه بعد که به دنبال یک محصول جدید مراقبت از پوست هستید، فراموش نکنید که پاک کننده ها را بررسی کنید!

 

10. پاک کننده ها می توانند به بهبود هضم شما کمک کنند.

اکثر مردم می دانند که هضم خوب کلید سلامت کلی است، اما ممکن است ندانند که چگونه پاکسازی می تواند به بهبود هضم کمک کند. پاکسازی به حذف سموم از بدن کمک می کند و منجر به جذب بهتر مواد مغذی، بهبود دفع و سیستم ایمنی قوی تر می شود. علاوه بر این، پاکسازی از فرآیند سم‌زدایی طبیعی بدن پشتیبانی می‌کند، که به پاکسازی ترکیبات مضری که می‌توانند به سلول‌ها آسیب رسانده و به بیماری کمک کنند، کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *