زیبایی پزشکی

محصولات زیبایی پزشکی

محصولات زیبایی پزشکی

امروزه، مردم در نتیجه پیشرفت‌های مراقبت‌های بهداشتی مدرن عمر طولانی‌تری دارند و سالم‌تر هستند و اکنون می‌توانند ظاهر خود را به صورت غیرتهاجمی و بدون جراحی بهبود بخشند. در نتیجه، پرکننده‌های بافت نرم و محصولات زیبایی پزشکی به‌عنوان گزینه‌های درمانی غیرجراحی برای جوان‌سازی صورت اهمیت فزاینده‌ای دارند.

معرفی کامل محصولات زیبایی پزشکی

پرکننده های پوستی به اشکال مختلفی یافت می شوند. مزایا و خطرات از محصولی به محصول دیگر متفاوت است و با استفاده از تزریقات حرفه ای و ابزار استریل می توان خطرات آن را کاهش داد. پس از تزریق، پوست باید با پایه های ضد آفتاب محافظت شود تا خطر تغییرات رنگدانه پس از التهاب را محدود کند. هزینه نیز یک عامل مهم است: محصولات کم‌هزینه‌تر نسبت به جایگزین‌های پرهزینه، خطرات بیشتری را به همراه دارند.

درمان های زیبایی تزریقی توسط بسیاری از افراد به عنوان راه حلی برای کاهش چین و چروک صورت و دستیابی به پوستی صاف تر انتخاب می شود.

مردم به طور فزاینده ای به درمان های زیبایی و/یا پزشکی روی می آورند تا با این ویژگی های پیری مبارزه کنند. درمان‌های موجود از روش‌های جراحی تا تکنیک‌های جوان‌سازی مانند لایه‌برداری شیمیایی، درم ابریژن و لایه‌برداری با لیزر را شامل می‌شود. سایر گزینه های محبوب شامل استفاده از تزریق بوتاکس و پرکننده های پوستی تزریقی است.

ساختار پوست

پوست بزرگترین اندام بدن است که مساحت آن حدود 20 فوت مربع است. از سه لایه تشکیل شده است: بالاترین لایه به نام اپیدرم و به دنبال آن درم و سپس هیپودرم (بافت زیر جلدی) شناخته می شود. اپیدرم از دست دادن آب از سلول ها و بافت ها را کنترل می کند. بدون این سد محافظ، بدن به سرعت کم آب می شود.

درست در زیر اپیدرم لایه دوم یعنی درم قرار دارد. درم اگرچه حاوی رگ‌های خونی، اعصاب و فولیکول‌های مو است، اما عمدتاً از پروتئینی به نام کلاژن ساخته شده است. کلاژن شبکه ای از الیاف را تشکیل می دهد که ماتریکسی برای رشد سلول ها و رگ های خونی فراهم می کند. از آنجایی که کلاژن جزء اصلی درم است، به عنوان ساختار حمایتی برای پوست عمل می کند.

هیپودرم لایه‌ای از چربی و بافت همبند است که حاوی رگ‌های خونی و اعصاب بزرگ‌تر و همچنین غدد عرق، چربی و سلول‌های کلاژن است. هیپودرم گرمای بدن را حفظ می کند و از اندام های حیاتی محافظت می کند.

انواع محصولات زیبایی پزشکی

  • تزریق بوتاکس

سم بوتولینوم نوع A نوعی سم عصبی است که توسط باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. دوزهای کوچک تزریقی این سم باعث فلج شدن و شل شدن عضلات صورت می شود که در نهایت چین و چروک و خطوط اخم را کمتر آشکار می کند.

معمولاً نیازی به بی حسی موضعی نیست. پوست تمیز می شود و درمان به مناطقی از صورت که نیاز است تزریق می شود. هر ناحیه معمولاً به چندین تزریق نیاز دارد و فرآیند حدود ده دقیقه طول می کشد.

اثرات بلافاصله آشکار نمی شود. درمان چند روز طول می کشد تا تاثیر داشته باشد و بعد از حدود دو هفته اثرات کامل حاصل می شود. این اثرات معمولاً چهار تا شش ماه طول می کشد و پس از آن تزریق های بیشتری برای حفظ آنها لازم است.

  • پرکننده های پوستی ( فیلر )

چهار نوع اصلی پرکننده پوستی تزریقی وجود دارد که شامل چربی، کلاژن، اسید هیالورونیک و حامل های حاوی میکروسفر مواد دیگری مانند پلی متیل متاکریلات (PMMA) می شود.

  • تزریق چربی

در اینجا چربی از قسمتی از بدن بیمار مانند باسن یا شکم گرفته می شود و دوباره به قسمت هایی از صورت که شروع به از دست دادن چربی کرده اند تزریق می شود. این می تواند چین و چروک ها را صاف کند، پری صورت را افزایش دهد و نواحی توخالی را ایجاد کند.

  • تزریق کلاژن

دومین لایه پوست که در زیر لایه خارجی (اپیدرم) قرار دارد، درم نامیده می شود. درم بیشتر از پروتئینی به نام کلاژن ساخته شده است، شبکه ای از الیاف که از رشد سلول ها و عروق خونی پشتیبانی می کند. کلاژن را می توان به صورت تزریق کرد تا علائم پیری را کاهش دهد، به صورت حجم بیشتری دهد و جای زخم را پر کند. نتایج ممکن است تا چهار ماه ادامه داشته باشد.

 

  • اسید هیالورونیک (HA)

HA یک ماده طبیعی در بدن انسان است که به عنوان شبکه ای برای انتقال مواد مغذی از خون به سلول های پوست عمل می کند.

 

  • هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

این پرکننده برای درمان چین و چروک های متوسط تا شدید استفاده می شود. همچنین برای پرتر نشان دادن گونه ها و صاف کردن خطوط دیگر صورت استفاده می شود. پرکننده از ذرات ریز کلسیم تشکیل شده است که در یک ژل صاف معلق هستند. گزارش شده است که این پرکننده باعث تحریک تولید طبیعی کلاژن می شود. هیدروکسی لاپاتیت کلسیم ضخیم تر از پرکننده HA است و نتایج می تواند تا 12 ماه ماندگار باشد.

 

  • پلی ال لاکتیک اسید (PLLA)

PLLA ماده ای زیست تخریب پذیر و مصنوعی است که به تدریج توسط بدن جذب می شود. این یکی از پرکننده‌های ضخیم‌تر است و برای درمان خطوط عمیقی که در نتیجه از دست دادن کلاژن ایجاد می‌شوند استفاده می‌شود.  به طور متوسط، بیماران در سه جلسه در طول چند ماه شرکت می کنند و اثرات آن معمولاً حدود دو سال باقی می ماند.

 

  • پلی متیل متاکریلات (PMMA)

PMMA یک ماده مصنوعی و زیست سازگار است که پس از تزریق، در زیر پوست قرار می گیرد و در آنجا حمایت می کند. فیلرها همچنین حاوی کلاژن هستند و به پوست کمک می کنند.

فواید محصولات زیبایی پزشکی

1. ظاهر طبیعی و نتایج قابل نگهداری

درمان‌های پرکننده پوستی می‌توانند نتایج مؤثری را ارائه دهند که می‌توان برای نتایج قابل حفظ، تکرار کرد، زیرا سادگی درمان باعث می‌شود افراد بخواهند بارها و بارها برای تکمیل مجدد مراجعه کنند.

یکی از مزایای بزرگ درمان پرکننده پوست این است که یک راه حل دائمی نیست، و برای افرادی که می خواهند بدون انجام عمل جراحی یا تغییر کامل صورت با جراحی تغییرات را امتحان کنند، ایده آل است. همانطور که صورت شما در طول زمان تغییر می کند، می توانید ظاهر خود را با درمان های منظم پرکننده پوست حفظ کنید تا نواحی مناسب صورت را حجیم و جوان کنید.

2. نتایج موثر و فوری

اکثر بیماران از درمان‌های پرکننده پوستی با احساس اطمینان بیشتری نسبت به ظاهر خود بیرون می‌آیند، زیرا این درمان‌ها نتایج فوری را ارائه می‌دهند و هیچ زمان از کار افتادگی ندارند. چه یک درمان غیر جراحی بینی باشد و چه پرکننده لب، به زودی متوجه تغییر ظاهر خود خواهید شد. در واقع، این درمان های فردی را می توان در کمتر از 10 دقیقه انجام داد و به شما این امکان را می دهد که با کمترین اختلال به زندگی خود بازگردید.

علاوه بر این، پس از درمان پرکننده پوست، زمان کمی برای بهبودی لازم نیست. برای مقابله با بهبودی طولانی مدت و تورم، نیازی به مرخصی از کار ندارید. شما آزادید که فوراً روال معمول خود را از سر بگیرید.

 

3. ریسک حداقل و کاملاً برگشت پذیر

با گذشت زمان، فیلر اسید هیالورونیک تجزیه می شود و دوباره توسط بدن جذب می شود، درست مانند اسید هیالورونیک طبیعی موجود در پوست. اسید هیالورونیک به دلیل ایمن بودن، موثر بودن و جایگزینی مناسب برای جراحی شهرت پیدا کرده است.

یکی دیگر از مزایای عالی درمان های پرکننده پوست این است که می توان آن را معکوس کرد. پرکننده های HA برگشت پذیر هستند، بنابراین اگر از نتیجه راضی نیستید یا یک عارضه جدی رخ داد، می توان آن را با استفاده از هیالورونیداز حل کرد. هیالورونیک اسید را در عرض چند دقیقه تجزیه می کند و در بدن ما حل می شود و می تواند فورا (در صورت بروز عارضه) یا در عرض 24 تا 48 ساعت پس از درمان انجام شود.

 

4. سریع و مقرون به صرفه

درمان های پرکننده پوستی نیازی به سرمایه گذاری مالی زیادی ندارند، اما مهمتر از همه نیازی به سرمایه گذاری عاطفی زیاد و سرمایه گذاری زمانی نیز ندارند. شما نتایج و قرار ملاقات هایی را خواهید دید که کمتر از 30 دقیقه طول می کشد، از جمله زمان مشاوره، با درمان فردی که بیش از 15 دقیقه طول نمی کشد و به شما امکان می دهد با کمترین اختلال به زندگی خود بازگردید.

5. می توان در تعدادی از مناطق استفاده کرد

پرکننده‌های پوستی را می‌توان روی بسیاری از ویژگی‌ها و نواحی صورت استفاده کرد و اثرات آن بلافاصله مشاهده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *